4 Μαΐ 2018

Μια προσωπική μου μαρτυρία για τον αξέχαστο Θανάση Βέγγο

Στις 3 Μαίου του 2011 σε ηλικία 84 ετών ανέβηκε στους  ουρανούς ο καλός μας άνθρωπος Θανάσης Βέγγος, που εκτός από σπουδαίος καλλιτέχνης, ήταν ένας πραγματικός κύριος, έντιμος, αξιοπρεπής,καλός άνθρωπος με όλη τη σημασία της λέξης. Θα αναφερθώ σε μια προσωπική μου μαρτυρία μαζύ του που αναδεικνύει το μέγεθος του  Θ.Β. Το 1986 ως νεαρός επικεφαλής του ΙΚΑ τότε, είχα την πρωτοβουλία
να γράψω τα σενάρια για ορισμένα τηλεοπτικά σποτ με κοινωνικά μηνύματα και σε συνεργασία με διαφημιστικές εταιρείες να τα προωθήσω για δωρεάν προβολή τους φυσικά, στην δημόσια τότε τηλεόραση. Ένα από αυτά ήταν και το περίφημο σποτάκι με τον "εισαγόμενο", με τον επίσης σπουδαίο Νίκο Παπαναστασίου για λογαριασμό του Οργανισμού "Ο Επιμένων Ελληνικά", το οποίο πήρε το βραβείο του καλύτερου τηλεοπτικού σποτ της δεκαετίας του 1980. 
Αμέσως μετά, ασχολήθηκα με τηλεοπτικά σποτάκια για τη δημιουργία ασφαλιστικής συνείδησης, για την αντιμετώπιση του Aids και την καταπολέμηση της πολυφαρμακίας. Τότε απευθύνθηκα σε ανθρώπους του θεάματος οι οποίοι ζήτησαν, όπως θεώρησα, υπέρογκα ποσά για να συμμετέχουν. 
Αμέσως μετά μίλησα στον Θανάση Βέγγο,στον οποίο πρότεινα μια συγκεκριμένη χαμηλότερη αμοιβή για τον ίδιο  σκοπό. Ο Θανάσης μου απάντησε ως εξής: 
"Τι είναι αυτά που λες κύριε Θόδωρε, πως είναι δυνατόν να πάρω λεφτά για ένα κοινωνικό μήνυμα που είναι για καλό σκοπό".
Παρ' όλη την επιμονή μου, αρνήθηκε να δεχτεί έστω και την ελάχιστη αμοιβή. Μάλιστα, στο συγκεκριμένο τηλεοπτικό σποτ για την καταπολέμηση της πολυφαρμακίας όπου, σύμφωνα με το σενάριό μου, ένα τεράστιο χάπι έπεφτε στο κεφάλι του Θανάση,τελικά τραυματίστηκε γιατί το χάπι ήταν περισσότερο βαρύ από όσο έπρεπε και τσουλώντας στο πλατό του στούντιο τον χτύπησε στο κεφάλι ! 
Αμέσως έτρεξα να τον δω μόλις το έμαθα και όταν εξέφρασα τη στεναχώρια μου, ο Θανάσης γελαστός και χαριστωμένος με τον άσπρο επίδεσμο στο κεφάλι, μου είπε : 
"Χαλάλι σου καλέ μου άνθρωπε".
Θεώρησα την κουβέντα του ευλογία και σκέφτηκα πόσο σπουδαίος ήταν αυτός ο απλός αλλά μέγιστος καλλιτέχνης, ο οποίος μάλιστα εκείνη την εποχή είχε σοβαρά οικονομικά προβλήματα με την εταιρεία του, Θ.Β. Ταινείες Γέλιου, προφανώς γιατί ήταν...καλός άνθρωπος.
Χωρίς να το ξέρει φυσικά, έκανα παράκληση στην αρμόδια εφορία για να αντιμετωπιστούν με φιλικότητα οι εκκρεμότητές του. Ήταν το ελάχιστο που ένιωθα ότι όφειλα να κάνω για τον καλό μας άνθρωπο, τον υπέροχο Θανάση Βέγγο.




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου